image
image
image
image

Obchod na Facebooku a Instagramu. Export z ContOSu.

Víte, že díky ContOSu můžete své zboží nabízet na Facebooku a Instagramu? S minimem práce rozšíříte prostor, ve kterém bude vidět vaše nabídka a přilákáte tak větší množství potenciálních zákazníků.

Na Facebooku nebo Instagramu můžete vystavovat své zboží z ContOS e-shopu. Vaši fanoušci tak mohou objevovat, prohlížet a nakupovat přímo přes Facebook nebo Instagram. Podívejte se na případové studie, které ukazují, jak prezentace zboží na Facebooku vypadá a jak přispívá k nárůstu objednávek.

Díky ContOSu můžete své zboží nabízet na Facebooku nebo Instagramu! Fanoušci, kteří si budou chtít vaše zboží zakoupit, budou následně přesměrováni do vašeho e-shopu, kde objednávku dokončí. Výhodou je, že na svůj e-shop takto přilákáte větší množství potenciálních zákazníků, kteří se budou moci seznámit s vaší kompletní nabídkou.

S minimem práce rozšíříte prostor, ve kterém bude vidět vaše nabídka. Zboží včetně popisů, fotek, cen a skladové dostupnosti se na Facebook přenese automaticky díky datovému feedu a na vás už zůstane pouze vizuální doladění a přizpůsobení Facebook obchodu vašim potřebám.

Podrobné informace o otevření vlastního obchodu na Facebooku se dozvíte například z tohoto odkazu.

Důležitým předpokladem pro pohodlné a automatizované plnění Facebook obchodu vaším zbožím je mít správně nastavený datový feed, ze kterého si Facebook čte informace o vaší nabídce.

V tomto článku si tedy ukážeme, jak lze datový feed vytvořit v ContOS e-shopu a snadno exportovat svou nabídku do Facebook a Instagram obchodu.

Jak nastavit feed pro Facebook obchod?

V ContOSu lze uživatelsky definovat řadu feedů. Navíc je možné využít funkce, které dokáží do takového feedu filtrovat pouze specifické záznamy, např. produkty od určité ceny, produkty z určitých kategorií nebo produkty s nějakou přiřazenou specifickou vlastností. Je také možné, aby každý feed měl svou vlastní URL adresu.

Definice v ContOSu

Ukážeme si postup vytvoření datového feedu, který bude obsahovat pouze část našeho zboží a to např. kategorii s názvem Knihy. Nejprve si tedy zjistíme ID kategorie, jejíž produkty budeme do feedu posílat. Kategorie může být jedna anebo i více.

V ContOSu přejdeme do seznamu kategorií (Zboží/Kategorie) a vybereme detail zvolené kategorie, ze kterého přečteme ID. Na příkladu níže se jedná o kategorii "Knihy", které má ID 267. Toto ID využijeme následně při samotné definici feedu.

Zjištění ID kategorie zboží
Zjištění ID kategorie zboží

Datový feed se definuje v nastavení e-shopu na kartě Adresy. Přepneme se na typ "adresy zboží" a můžeme začít feed definovat.

Definice nového feedu v ContOSu
Definice nového feedu v ContOSu

V našem případě tedy chceme, aby datový feed pro Facebook obchod obsahoval pouze produkty z kategorie knihy. Po stisku tlačítka Nová adresa nadefinujeme parametry našeho datového feedu. Název adresy je náš interní orientační popis, který by měl tedy vystihovat jaká data daný feed reprezentuje. URL adresy říká, jak bude vypadat adresa feedu. Tuto adresu pak zadáme na Facebooku při nastavování katalogu zboží v Business Manageru. Jelikož náš ukázkový e-shop má adresu https://antikvariat.contos.cloud, pak se bude feed nacházet na adrese https://antikvariat.contos.cloud/facebook-obchod.

Poslední a nejdůležitější položka je Parametr adresy, kterou definujeme typ feedu a obor dat. Parametr feedtype=google říká, že výstup bude ve formátu pro Google Merchant (Google nákupy), který právě využívá i Facebook a parametr kat=267 říká, že budou zahrnuty pouze produkty z kategorie Knihy (její ID jsme zjistili výše).

Po uložení a synchronizaci dat s e-shopem je feed připravený k použití.

Definice parametrů feedu v ContOSu
Definice parametrů feedu v ContOSu

Zadáme-li do prohlížeče tuto adresu, vidíme již výsledný obsah feedu. Datový feed vždy obsahuje pouze produkty, které jsou skladem.

Výsledný obsah feedu v prohlížeči
Výsledný obsah feedu v prohlížeči

Správa datového feedu

Jakmile Business Manager načte data z feedu, začnou se naše knihy nabízet na Facebooku nebo Instagramu. To, že má feed svou pevnou adresu a nikoli jen definici pomocí tzv. "querystringu", má výhodu v tom, že je jeho definice skryta a také, že pokud časem potřebujeme některé parametry feedu upravit, např. přidat další kategorii nebo omezit množství exportovaných produktů, pak stačí pouze změnit definici feedu v ContOSu a není třeba již znovu aktualizovat adresu feedu na Facebooku.

Takto budou vypadat načtené položky z datového feedu:

Položky katalogu na Facebooku
Položky katalogu na Facebooku

Úpravy a nastavení Facebook obchodu

Facebook obchod lze dále přizpůsobovat. Lze například upravit způsob ořezu obrázků, lze určovat, které zboží z katalogu se bude zobrazovat nebo lze vytvářet různé kolekce zboží. Popis a nastavení Facebook obchodu není předmětem tohoto článku, ale další informace naleznete na stránkách Facebooku, např. zde: https://www.facebook.com/business/shops

Facebook obchod umožňuje další přizpůsobování načtených dat:

Přizpůsobení položek katalogu na Facebooku
Přizpůsobení položek katalogu na Facebooku

Podrobnou specifikaci ostatních datových feedů a všech jejich možností naleznete přímo v naší dokumentaci v článku Datové feedy.