Tipy a návody
Na tomto místě se pravidelně objevují aktuality, týkající se ContOSu. Kromě informací o novinkách vás budeme seznamovat s dalšími možnostmi aplikace, ukazovat, jak v ní řešit různé situace a přinášet užitečné tipy a návody. |
|
Evidence sériových číselVíce sériových čísel na jediné skladové kartě pro každý kus zboží. To zajišťuje snadnou identifikaci konkrétních položek při prodeji, reklamacích, ale také při manipulaci s komisním zbožím. Podrobnosti se dozvíte v tomto článku. |
|
Emoji, smajlíci, ikonky...Využití emoji v názvech a popisech produktů, v hodnotách vlastností, na štítcích zboží v e-shopu a také v e-mailových zprávách. Více zjistíte v tomto článku. |
|
Dopravci a výběr výdejních místSjednotili jsme výběr výdejního místa pro všechny podporované dopravce. Výběr VM probíhá stejně jak v e-shopu, tak v ContOSu. Výhody jsme popsali v tomto článku. |
|
Nová aplikace Podání Online České poštyV průběhu roku 2024 dojde k ukončení staré verze aplikace pro online podávání zásilek přes Českou poštu. Pro uživatele ContOSu se nic nemění, přesto doporučujeme podívat se na bližší informace o použití nové aplikace. |
|
Nové sazby DPH - Návod na přeceněníOd 1. 1. 2024 dojde ke změně sazeb DPH u některého zboží a služeb, což se dotkne všech plátců DPH. Přinášíme vám návod na úpravu sazeb a přecenění zboží v ContOSu. |
|
Číselné řadyKaždý uživatel může používat vlastní číselnou řadu. Lze také využít více číselných řad pro jeden typ dokladu. Čísla dokladů a čárové kódy. Jak a kde toto nastavit naleznete v tomto článku. |
|
Objednávka nebo rezervace?Jaký je rozdíl mezi objednávkou a rezervací? Jak oba způsoby využívat v ContOSu? A jak vše správně nastavit? Odpovědi naleznete v našem článku. |
|
Přesné rozdělení produktového popisuJak rozdělit produktový text v e-shopu na kartě produktu přesně v místě, kde potřebujeme? V tomto článku si popíšeme užitečnou vlastnost, kterou je rozdělení produktového popisu v rámci produktové karty. |
|
Šablony e-mailů chytřejiPojďme si ukázat, jak sestavovat šablony e-mailů chytřeji. Využijeme k tomu novinku, kterou nyní ContOS přináší: proměnné, obsahující části HTML kódu, ze kterých lze sestavit výslednou šablonu. Více v článku. |
|
Jak zlepšit produktové popisy na e-shopu?Proč je kvalitní produktový popis důležitý? Co má dobrý popis obsahovat? Jak se zlepšit při psaní popisů? Přebírat popisy odjinud nebo psát vlastní? Odpovědi naleznete v našem článku. |
|
Produktové dlaždiceProduktová dlaždice zobrazuje hlavní údaje produktu jako název, fotku, skladovou dostupnost, cenu nebo třeba tlačítko 'Koupit'. Vyskytuje se ve výpisu katalogu, ve výsledcích vyhledávání nebo ve specializovaných sekcích (novinky, oblíbené atd.). Údaje, které se na této dlaždici zobrazují, lze ovlivnit v nastavení e-shopu. V článku se také podíváme, jaké jsou možnosti jejich uspořádání. |
|
VýkupModul Výkup zboží slouží k zakládání a evidenci výkupních smluv, evidenci vyplacených peněz a úhrad kupujícím a také k likvidaci (naskladnění) vykoupeného zboží. V ContOSu jsou nástroje na kontrolu vykoupeného zboží, jeho množství, hodnotu i evidenci vyplacených peněz. Další informace v jsou v tomto článku. |
|
Export do účetnictvíContOS nyní dokáže exportovat data do účetních systémů Pohoda a Money S3. A nejen do nich. Více naleznete v našem článku. |
|
Moje komise on-lineVaši klienti - komitenti se nyní mohou podívat na své komise. Po přihlášení do svého účtu v e-shopu uvidí přehled svých komisních smluv a také zboží, které v komisi mají. Bližší popis a postup nastavení je v tomto článku. |
|
Obchod na Facebooku a Instagramu.Víte, že díky ContOSu můžete své zboží nabízet na Facebooku a Instagramu? S minimem práce rozšíříte prostor, ve kterém bude vidět vaše nabídka a přilákáte tak větší množství potenciálních zákazníků. Návod na vytvoření datového feedu pro export na facebook naleznete v tomto článku. |
|
Fotografie zbožíContOS disponuje širokou škálou funkcí, které usnadňují pořizování fotografií ke zboží. Fotografie lze přidávat ke zboží, do katalogu kmenových karet a k položkám smlouvy. V tomto článku si tuto oblast projdeme podrobněji. |
|
Naskladňování zbožíV nové verzi ContOSu lze naskladňovat přímo ze seznamu zboží. Jak to funguje, si ukážeme v tomto článku. |
|
Datové feedyDatový feed umožňuje třetím stranám číst data z e-shopu ve strojově čitelné formě, zpravidla ve formátu XML. Nejčastěji se datové feedy využívají pro export zboží na srovnávače cen jako jsou Heureka či Zboží anebo pro tzv. mapu webu, čili sitemap pro vyhledávače. Jak datový feed nakonfigurovat se dočtete v tomto článku. |
|
Rezervační režim košíkuKošík může pracovat ve dvou režimech: v klasickém režimu a v rezervačním režimu, kde má zákazník na objednávku daný časový limit, po který je garantováno, že mu jeho zboží nikdo nevykoupí. Porovnání obou režimů a zhodnocení, pro jaké situace se ten který hodí, naleznete v tomto článku. |
|
Štítky na zbožíContOS umožňuje ke každému produktu přidat neomezeně uživatelsky definovaných štítků. Štítky lze ke zboží přiřazovat ručně nebo na základě kritérií. Popisek na každém štítku může být v různých jazycích. Při definici štítku si můžeme zvolit vlastní barvu podkladu a písma a také to, zda bude štítek na fotce produktu umístěn nalevo či napravo. Měnit lze také pořadí štítků. |
|
Vyhledávání na e-shopu a našeptávačV e-shopu lze nastavit, podle kterých údajů mohou zákazníci vyhledávat produkty. Kromě názvu můžete chtít prohledávat třeba EAN, ISBN, autora a jiné další vlastnosti. Článek ukazuje, jak na to. |
|
Slevy v e-shopuSeznamte se s možnostmi, které aplikace nabízí v oblasti slev a jejich prezentace na e-shopu. Součástí článku je také odkaz na hromadné přecenění zboží. |
|
Doprava zdarmaJak nastavit v e-shopu akci "doprava zdarma" a jaké možnosti jsou vlastně k dispozici? Více se dozvíte v tomto článku. |
|
Podpora čárového kóduContOS podporuje využívání čárových kódů k identifikaci a zpracování dokumentů, dokladů a zboží. Tento článek ukazuje, kde můžete čárové kódy využít, co k tomu potřebujete a jak vše správně nastavit. |
|
Automatická výměna dat s e-shopemObjednávky, produkty, ceny a vše ostatní lze na e-shopu aktualizovat zcela automaticky. V tomto příspěvku se dozvíte, jak. |
|
Jak nastavit v e-shopu vlastní doménu?E-shop lze provozovat na vlastní doméně. Je dokonce možné jej mít svázán s více doménami. Jak na to, ukazuje tento článek. |
|
Favicon pomáhá odlišit web od ostatních a zároveň budovat povědomí o značce.V tomto článku si ukážeme, jak logo stránky doplnit také do vašeho e-shopu. |
|
E-shop ve vlastních barvách?Ano, váš e-shop si nyní můžete obarvit dle libosti. K dispozici je několik přednastavených barevných schémat, ale nic vám nebrání vytvořit si své vlastní, zcela originální schéma. Svůj e-shop tak snadno můžete odlišit od konkurence. Více si přečtěte v samostatném návodu Barevná schémata. |
|
Novinky ve verzi 3.1.126.1 ze dne 3.8.2020ContOS má svůj e-shop, dashboard v aplikaci, redesign skladových dokladů, nové funkce pro tisk štítků s čárovým kódem, nové funkce v hromadném zpracování komisních smluv, barevné odlišení objednávek dle stavu, načítání dobírek ze Zásilkovny a České pošty do plateb, hromadná změna údajů v kmenových kartách, vylepšení výkonu v seznamu komisních smluv. To je jen základní výčet hlavních novinek v této verzi. |
|
ContOS má svůj e-shop!Dokončili jsme základní verzi e-shopu pro ContOS, který se tak stává unikátním řešením pro prodej zboží v prodejně i on-line. Nyní si může každý jednoduše vytvořit svůj e-shop a nabízet v něm zboží, které má v ContOSu.
|
|
Jak poslat klientům přehled jejich komisního zboží v prodeji?Někdy potřebujete svým klientům - komitentům zaslat aktuální přehled zboží, které u vás mají v prodeji. ContOS umí klienty, kteří mají u vás aktuálně mají zboží, vyhledat, pro každého zvlášť připravit přehledovou sestavu a tu odeslat jako přílohu na jejich e-mail, včetně průvodního povídání. |
|
Generování vyúčtování komisních smluvTento článek vysvětluje vytváření vyúčtování komisní smlouvy. Provede vás jednotlivými kroky a připraví k závěrečnému rozeslání vyúčtování klientům. |
|
Skupiny vlastnostíVlastnosti zboží mohou být členěny do skupin a barevně odlišeny. Přispívá to nejen k přehlednosti a logickému uspořádání informací v ContOSu, ale také na detailu produktu v e-shopu, kde jsou vlastnosti také dle skupin zobrazovány. V tomto článku si ukážeme, jak vlastnosti produktu členit do skupin. |
|
Objednávky lze vyřizovat hromadněPro každou objednávku lze vygenerovat daňový doklad, záznam o expedici, změnit její stav, vytvořit e-mailovou zprávu s daňovým dokladem jako přílohou, odeslat avízo pomocí SMS, popř. vytisknout dodací listy a podobně. |
|
Komunikujte se zákazníky přímo z ContOSu |
|
Automatické vyplňování údajů o zboží |
|
Vyúčtování komise: Jak zaevidovat platbu bankovním převodem?Pokud platba proběhla převodem, je potřeba tuto informaci zanést na daném vyúčtování jako úhradu do banky: na vybraném vyúčtování karta Úhrady/Nová úhrada/Úhrada do banky. Díky této evidenci máte k dispozici veškeré informace k platbě a rovněž tak můžete řešit situace, kdy je celková částka vyplacena po částech. |