Nastavení e-mailové komunikace
Pro správné fungování komunikace je potřeba provést několik nastavení.
SMTP Server pro odesílání e-mailů
Nejprve je zapotřebí mít přihlašovací údaje k SMTP serveru, přes který se budou zprávy odesílat.
Lze využít i běžně veřejně dostupné SMTP zdarma, např. Seznam, Gmail, Volný.cz. Je však zapotřebí respektovat podmínky těchto služeb, zejména týkající se množství odesílaných zpráv, maximální velikosti zprávy apod. Denní frekvence čítající desítky, možná i stovky zpráv by však neměla být problémem. Vhodnou variantou pro náročnější uživatele je pořídit si některý z placených e-mailových hostingů.
V ContOSu se přihlašovací údaje k SMTP serveru nastavují v Nastavení aplikace, na záložce Komunikace. Máme k dispozici návody, podle kterých zvládne nastavení SMTP i průměrně zkušený uživatel.
Jako odesílatel e-mailu je pak použit kontaktní e-mail z karty Firma.
Obr. 1 - Nastavení SMTP v aplikaci.
Úložiště zpráv
Úložiště zpráv je složka, do které jsou ukládány fyzické soubory se zprávami. Složka může být umístěna prakticky kdekoli, je však potřeba, aby byla dostupná ze všech počítačů. Doporučujeme umístit jí na rychlý pevný disk a zároveň zajistit její pravidelné zálohování.
Data jsou v úložišti zpráv z bezpečnostních důvodů šifrována a také komprimována pro úsporu místa.
Uvnitř složky je automaticky vytvářena struktura složek, která se nesmí měnit, neboť by došlo ke ztrátě vazeb mezi údaji v ContOSu a fyzickými soubory zpráv. Pokud je však třeba složku úložiště přemístit do jiného umístění (změna počítače apod.), stačí jí přesunout a v nastavení aplikace opět zvolit toto nové umístění.
Obr. 2 - Nastavení složky pro úložiště zpráv.