SEO a metadata
Nastavení skriptů z hlediska GDPR
Aby bylo možné dodržet regule EU ohledně ochrany dat uživatelů, je důležité správně označit ty scripty, které sběr dat provádějí. Typicky je to například sece pro Google Tag manager. Každá značka <script> musí obsahovat atribut data-cookiecategory, který určuje kategorii tohoto scriptu, podle které je pak na základě souhlasu návštěvníka stránek do stránky vygenerován či ne.
Rozlišujeme tři typy atributu data-cookiecategory:
- data-cookiecategory="necessary" - skripty nutné pro správný provoz stránek, jsou vygenerovány vždy
- data-cookiecategory="analytics" - skripty pro analýzu návštěv a chování uživatelů (např. Google Analytics, počítadla přístupů apod.)
- data-cookiecategory="marketing" - skripty pro marketing, vyhodnocování konverzí (Facebook pixel, Google nákupy apod.)
Příklad zápisu:
<script type="text/plain" data-cookiecategory="analytics">
(function (w, d, s, l, i) {
w[l] = w[l] || []; w[l].push({
'gtm.start':
new Date().getTime(), event: 'gtm.js'
}); var f = d.getElementsByTagName(s)[0],
j = d.createElement(s), dl = l != 'dataLayer' ? '&l=' + l : ''; j.async = true; j.src =
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=' + i + dl; f.parentNode.insertBefore(j, f);
})(window, document, 'script', 'dataLayer', 'GTM-123456');
</script>
Postup nastavení GTM a FB pixel:
https://www.marketingppc.cz/marketing/google-tag-manager-facebook-pixel/
https://www.marketingppc.cz/marketing/google-tag-manager-nastaveni/
Zápis metadat pro jednotlivé URL
Dialog pro zápis metadat jednotlivých typů stránek e-shopu:
Příklad: